Як встановити транец на надувний човен пвх

  • Як встановити транец на надувний човен пвх

Каталог: Фурнітура і тюнінг

Ще буквально 10 років тому ПВХ човни вважалися дивиною. Вибір цих виробів був досить невеликим, крім того через високої цінової політики далеко не кожен покупець міг дозволити собі придбати дану модель.

На сьогоднішній день більшість компаній-виробників пропонують на вибір величезний асортимент різних виробів, завдяки якому кожен покупець має можливість вибрати для себе найбільш підходящий плавзасіб. Згодом власники човнів приходять до думки про модернізацію власної конструкції. Для цього буде потрібно встановити мотор, який помітно спростить спосіб пересування на великих водоймах з наявністю підводну течію. Такий варіант набагато більш ефективний, ніж двома веслами.

Однак далеко не кожен власник плавзасобу знає, як зробити зі звичайного гребного човна моторний. Для такого процесу характерно використання відповідної конструкції - навісний транец. Кріплення представленого виробу здійснюється, безпосередньо, на балон ззаду човна.

Такі вироби відрізняються всілякими матеріалами - фанера або ж міцний пластик з доповненням металу. Незалежно від матеріалу, принцип роботи цієї конструкції залишається однаковим. Процес монтажу можна здійснити власними руками, головне розуміти, як встановити транец на човен ПВХ.

Особливості з'єднання

Для надійної фіксації доцільно скористатися спеціальним клеєм. Для цього буде потрібно вибрати двокомпонентний термостійкий клей, який не піддається впливу сонячних променів. Тому навіть при нагріванні шви залишаються міцними і надійними, продовжуючи експлуатаційний термін конструкції.

В інтернет-магазині увазі покупців запропоновано два основних клейових складу від перевірених компаній-виробників:

  • поліуретановий ПВХ «Хімконтакт» - це двокомпонентний клей об'ємом 40 мл;
  • клей Десмокол, який запропонований в двох можливих варіантах - обсягом 40 мл або 500 мл. До цього складу потрібно окремо докупити затверджувач (Desmodur).

Щоб встановити транец для човна ПВХ потрібно один тюбик клею об'ємом 40 мл. Головне завдання власника човна - надійно приклеїти одну поверхню до іншої, з огляду на всі правила і рекомендації, прописані в інструкції до клейового складу.

Далеко не останню роль відіграє процес підготовки до монтажу: необхідно прогріти обидві поверхні за допомогою звичайного фена. Після нанесення клею на основу важливо максимально сильно стиснути дві поверхні протягом 10-15 хвилин для щільного скріплення деталей.

Техніка безпеки

Особливості техніки безпеки полягають в тому, що починати процес склеювання двох деталей необхідно в провітрюваному приміщенні. Це пояснюється тим, що до складу затверджувача деякі виробники можуть додавати Толулол (компонент, який негативно впливає на роботу печінки і на нервову систему), а сам клей вважається токсичною речовиною.

Крім того, виконувати роботу рекомендується подалі від джерел відкритого вогню. Щоб захистити себе від контакту з таким складом, необхідно скористатися гумовими рукавичками, які не пропускають вологу.

Щоб рівномірно розподілити всю масу можна скористатися допоміжними інструментами - лопатки, пензлики або ж ватні палички. Поверхню, на якій буде здійснюватися робота, можна застелити плівкою.

Процес склеювання

Перше, що потрібно зробити перед установкою транця - накачати власне плавальний засіб. При цьому накачувати виріб необхідно сильніше, ніж зазвичай - на 10-20% більше повітря, підвищуючи тим самим робочий тиск. Після розмітки конкретної ділянки для майбутнього приклеювання, контур потрібно обклеїти ізолентою або скористатися малярським скотчем.

Потім, переходимо до прогрівання даної ділянки (як було зазначено вище - рекомендується використовувати фен) і наносимо клей. Те ж саме необхідно зробити і з кріпленням навісного транця - спочатку прогріваємо, а потім наносимо клей.

Після проведення першої процедури склеювання потрібно почекати кілька хвилин і знову прогріваємо обидві поверхні за допомогою фена. Це потрібно для того щоб клей знову почав потроху плавитися і рівномірно поширюватися по всіх деталей.

Завершення всього процесу - з'єднання і викочування валиком або за допомогою іншого зручного інструменту залишився повітря. Така процедура займе не більше 5-10 хвилин - за цей час клей повністю схопиться і затвердіє. Після цього деталі потрібно залишити на добу для надійного скріплення. По закінченню 24 годин плавальний засіб готово до активної експлуатації.

Проблеми в результаті експлуатації навісного транця

Перш ніж купити транец для надувного човна в Україні, важливо пам'ятати про те, що моделі старого типу, які фіксуються завдяки наявності мотузки через люверси, відмінно працюють в парі з мотузкою, діаметр якої варіюється в межах 8-10 мм. В іншому випадку, з тонкою мотузкою транец буде просто бовтатися, змінюючи власне місце розташування.

Ще одна не менш актуальна проблема - це те, що під час руху мотор може затягувати транец під плавальний засіб. Основних причин такої проблеми може бути відразу декілька:

  • погано накачан човен ПВХ;
  • використання потужного мотора (для маленького плавзасобу навіть 3,5 конячки вважається величезною потужністю);
  • конструктивний прорахунок з боку компанії-виробника.

Першу причину легко можна усунути, перебуваючи на водоймі - накачати човен для потрібного стану. Краще накачати човен до максимально можливого робочого тиску і в міру її нагрівання на сонці - поступово стравлювати повітря.

Рішення другої і третьої проблеми полягає в поліпшенні конструкції транця. Як посилити навісний транец на човні ПВХ? Для цього буде потрібно трохи збільшити пляму контакту транця або, як варіант - додати допоміжні точки опори.

01.09.2018 18:58:55
2
4921